יום ראשון, 1 בינואר 2012

2012 - הנה אנחנו באים!

את חגיגות סוף השנה האזרחית תמיד ציינתי במסיבה כזו או אחרת. בדרך כלל מסיבת ריקודים סוערת עם הרבה שמפניה וריח של סיגריות באויר. הגיל לימד אותי להמנע ממועדונים צפופים וכבישים פקוקים ולהשאר בפריפריה עם אהובַי.
השנה נטלתי את שרביט האירוח והזמנתי חברים לארוחת ערב חגיגית. עשינו חלוקה של "מי מביא מה" ואני התנדבתי להכין: מרק, חלה וקינוחים.
בזמן חיפושי אחרי קינוחים הולמים דפדפתי באחד מספרי הבישול שקבלתי בשם "במנות קטנות" של ליאורה קרן.
מספר זה שלפתי 3 מתכונים מעולים: עגבניות שרי ממולאות במוס אבוקדו, גלגלי חביתיות, אצות עם סלמון מעושן ומשולשי פולנטה ואנטיפסטי. סוג של פינגר פוד שיכול להרים כל אירוע.
עם הקינוחים פצחתי בג'לי שמפניה ופירות יער שנראה הכי הולם לחגיגות סילבסטר והמשכתי בשלושה סוגי פאי: פאי לימון, פאי שוקולד ופאי פקאן. על הדרך גם עוגת גבינה אפוייה ומעוטרת בתותים והדובדבן היו מלבני מוס שוקולד מצופים בג'לי קקאו ומעוטרים בכדור שוקולד.

עם הזמן יצא לי לגלות כי אני לא היחידה המכורה היחידה לקינוחים לימוניים ובהזדמנות זאת אני שמחה לחשוף את קרם הלימון האהוב עלי. הכרתי אותו באמצעות שידוך ותהיתי על קנקנו במהלך מספר פגישות עד שהרגשתי כי הוא פתוח לשינויים. לאחר כמה נסיונות ועודכמה בדיקות, הצלחתי לרקוח את הקרם עם הטעם החמוץ בדיוק במידה שאני אוהבת. את הקרם מבשלים על באן-מרי (אמבט מים חמים) והכנתו פשוטה מאוד. המתכון לפניכם:

קרם לימון מבושל
3 ביצים שלמות בטמפ' החדר
3/4 כוס סוכר (150 גרם)
2/3 כוס מיץ לימון (160 מ"ל) - זה הרבה, אך אני אוהבת להרגיש את החמיצות
50 גרם חמאה בטמפ' החדר חתוכה לקוביות

שמים את כל המרכיבים, פרט לחמאה בקערה חסינת אש אותה מניחים מעל סיר שבו יש מים מבעבעים.
מהרגע שמניחים את הקערה על הסיר טורפים את המרכיבים במטרפה ידנית ולא מפסיקים עד שמגיעים לסמיכות הרצויה. זה לוקח 5-8 דקות. כשהקרם מסמיך מסירים מהאש ומסננים לקערה נקייה. הסיבה לסינון היא להפטר משיירי ביצה.
לקרם המסונן מוסיפים את החמאה וטורפים עד שהיא נטמעת בקרם והוא הופך חלק וקטיפתי. מכסים בנילון נצמד צמוד לקרם עצמו, למניעת אדים, ושומרים במקרר עד שבוע. הקרם מסמיך עוד במקרר.
אגב, הכמות שמתקבלת היא של כוס וחצי ומתאימה למילוי תבנית פאי בגודל 24 ס"מ או 6 קלתיות אישיות.

שימושים:
1. מילוי של פאי לימון (מתכון לקלתית פרסמתי באחד הפוסטים הקודמים)
2. הוסיפו קצפת לקרם ביחס של 50% מכמות הקרם ותקבלו מוס לימון משגע. הגישו אותו בכוסות זכוכית יפות עם חתיכות בשרניות של תות שדה.

Happy New Year


פאי לימון אישי
פאי שוקולד בניחוח תפוז עם קישוט שוקולד לבן
פאי פקאן
מלבני מוס שוקולד בציפוי ג'לי קקאו וקישוט של כדור שוקולד

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה